Wybierając gadżety reklamowe powinieneś zastanowić się przede wszystkim nad swoją grupą docelową i jej potrzebach. W końcu to dla klientów tworzysz coś specjalnego, co ma subtelnie przypominać o Twojej firmie. W przypadku, kiedy klient dostaje przydatny upominek, to kierując się regułą wzajemności, zwiększasz szasnę na jego ponowną wizytę w Twoim sklepie. Przeczytaj dalej ten artykuł, a dowiesz się jak to osiągnąć.
Jeżeli chodzi o standardowe akcesoria reklamowe z logo, to bezpiecznym pomysłem jest zawsze powiązanie produktów z tematyką lub usługami, jakie oferujesz. Przykładowo, prowadząc sklep alkoholowy, warto podarować klientom otwieracz do piw, podkładkę lub zatyczkę do otwartego już wina.
Nie chcesz, aby Twoje pieniądze wylądowały w koszu?
Co zrobić, aby Twoje gadżety reklamowe nie wylądowały na śmietniku? Gdy znasz już swoją grupę odbiorców i jej preferencje, to jest to pierwszy krok do sukcesu. Wybierając drobiazgi, stosuj się do poniższych zasad:
- po pierwsze pomyśl o ich zastosowaniu, nikt nie będzie używał rzeczy, które są bezużyteczne,
- po drugie zadbaj o design. Zastanów się, czy gadżet będzie dla minimalisty, czy ma rzucać się w oczy. W tym punkcie zadbaj o spójność w identyfikacji wizualnej z kolorami Twojej firmy,
- po trzecie spróbuj zaskoczyć klienta, oferując mu nietypowy i zapadający w pamięć przedmiot.
Pierwszy, a jednocześnie najbardziej popularny gadżet reklamowy z logo firmy, jaki przyjdzie Ci na myśl, to zapewne długopis. Jest on całkiem użyteczny, łatwo jest go zaprojektować, aby pasował do kolorystyki firmy. Jednak jest to bardzo tradycyjny pomysł, a zgubienie go nie wywrze większego wrażenia na odbiorcach, ponieważ w krótkim czasie dostaną kolejny. Przecież prawie każda firma je oferuje.
Oryginalność, czyli przykłady nietypowych przedmiotów reklamowych
Ludzie wymyślają coraz to bardziej oryginalne reklamy, które zaskakują klientów. Oto przykłady kilku z nich, którymi śmiało możesz się zainspirować.
W rozbudowanej kategorii, jaką są eko-gadżety, znajdziemy butelki wielokrotnego użytku, zestawy akumulatorów AA, czy nawet zestawy do upraw małych roślinek. Te ostatnie są najciekawsze, ponieważ klient otrzymuje nasionko, które powinien zasadzić, a tym samym zyskuje coś, czym może się zaopiekować. Jest to nie tylko pomysł, który pozytywnie wpływa na środowisko, ale także taki, który buduje z klientem mocniejszą relację.
Standardowe butelki na wodę mogą także przybrać ciekawe kształty. Podążając za trendem zdrowego stylu życia, stają się one hantlami do codziennych ćwiczeń.
Droższą inwestycją z będą plecaki chroniące przed kieszonkowcami. Dostępne są nawet takie z panelami słonecznymi i ładowaniem sprzętu elektronicznego. Jeżeli chcesz wybrać coś tańszego, co ma zwiększyć bezpieczeństwo Twojego klienta, zdecyduj się na case na kartę płatniczą, który blokuje niepożądane transakcje pieniężne. Takie zagrożenie występuje, np. w transporcie publicznym czy zatłoczonych miejscach.
Kolejnym eko-gadżetem może być pojemnik na lunch. Podczas posiłku doceni go nie tylko osoba pracująca, ale także student.
Co łączy te wszystkie nietypowe akcesoria reklamowe? Zdecydowanie użyteczność, która z pewnością zostanie doceniona przez Twoich klientów!